برنامه هاي اجرايي هفته پژوهش سال تحصيلي 90-89
1- فضاسازي مدرسه با نصب پوستر و نوشته هايي از ائمه اطهار (عليهم السلام ) و بزرگان در مورد اهميت و جايگاه پژوهش 2- برپايي نمايشگاهي از دستاوردهاي پژوهشي طلاب ( تحقيقات درسي و پاياني برتر ، نشريات ( پژوهشي – فرهنگي – خبري ) مدرسه با عنوان پيام زينبيه ، تقدير نامه ها ، سي دي ها و كتاب هاي آموزشي پژوهشي و ديگر كتب روايي ، تفسيري و … ) 3- اجراي طرح مطالعه اجمالي كتاب : اين طرح با هدف ترغيب هرچه بيشتر طلاب به مطالعه كتاب هاي پژوهشي و آشنايي با شيوه مطالعه اجمالي كتاب اجرا شد . ابتدا شيوه مطالعه اجمالي از كتاب « روش هاي يادگيري و مطالعه » به داوطلبين شركت در اين طرح آموزش داده شد . سپس كتاب هاي منتخب پژوهشي در قالب معرفي اجمالي كتاب جهت استفاده بقيه طلاب به صورت مكتوب ارائه گرديد . لازم به ذكر است معرفي كتاب هاي جديد به طلاب با اجراي اين طرح ادامه داد. 4- بازديد از پژوهش سراي علوم و معارف اسلامي ثقلين وابسته به مهد قرآن كريم و ولايت شهرستان آران و بيدگل : طلاب در بازديد از اين پژوهش سرا ضمن آشنايي با فعاليت ها و آثار اين موسسه ، از چگونگي ارتباط و همكاري با پژوهش گران مطلع شدند . قابل ذكر است تعدادي از فارغ التحصيلان مدرسه علميه حضرت زينب (س) از بدو تاسيس اين مركز به فعاليت پژوهشي مشغول هستند . 5- اتمام ساخت ايميل توسط طلاب مدرسه ( پايه هاي 3،4،5) : آموزش آشنايي طلاب با سايت هاي پژوهشي و ساخت ايميل از يك ماه قبل آغاز شد و در هفته پژوهش به اتمام رسيد . در روز پژوهش ايميلي نيز از طرف معان پژوهش به ايميل تمام طلاب ارسال گرديد . 6- استفاده رايگان طلاب از دستگاه پرينتر مدرسه در هفته پژوهش جهت امور پژوهشي 7- برگزاري مراسم ويژه روز پژوهش از ساعت 9 الي 12 با اجراي برنامه هاي ذيل 8- قرائت زيارت عاشورا و مداحي به مناسبت ايام شهادت ابا عبدالله الحسين (ع) 9- سخنراني حجه الاسلام آقاي مهدي يوسفيان – معاون پژوهش مركز تخصصي مهدويت قم - : ايشان انسان ها را داراي رشد و نياز به هدايت دانستند و با بيان اينكه دين پاسخگوي نياز هاي انسانهاست ؛ طلاب را به انجام تحقيقاتي گره گشا در جهت پركردن خلاء روحي و فكري ترغيب نمودند . 10- ارائه گزارش شفاهي فعاليت هاي پژوهشي مدرسه توسط معاون پژوهش 11- ميزگردي با حضور 3 نفر از اساتيد راهنما ، 2 نفر از پژوهش گران موفق و معاون پژوهش مدرسه با مطرح كردن سئوالاتي در خصوص لزوم انجام پژوهش هاي درسي ، انگيزه بخشي در امر پژوهش ، مسير پيمودن پژوهش هاي كارآمد و … . 12- تقديراز اساتيد راهنماي برتر و طلاب برتر در زمينه تحقيقات درسي از هر پايه